środa, 27 lipca 2016

BIAŁE RÓŻE

Tylko białe róże
niemi świadkowie
naszych tu spotkań
zadrżały od chłodu
dzisiejszej nocy...

Miła już czas
wołają chyląc
w twoją stronę
swoje śnieżne lica
już czasu czas...

Czarna ziemia znów
zrodzi białe kości
róże spiją krwawą rosę
dziś ty moja miła...
będziesz jedną z nich

Odsunę kamień
na którym nie raz
siadywaliśmy razem
gdzie dzieliliśmy radość
swoich życia westchnień...

Krzyki zmarłych
nie wzruszą kamienia
ich już nie ma
odeszli wszech-wieczni
za tęczowy most...

I ty moja piękna
spójrz w dół w noc
której nie podobna
przeniknąć...
wzrokiem martwym
w noc bez dnia

W oczy nicości
popatrz...
ostatni już raz
nie lękaj się
w tej ostatniej podróży

Towarzyszą ci tylko
białe róże
i to one będą
całować twoje usta
dzisiejszej nocy...


Napisany dnia, piątek 02 stycznia 2011 roku, godzina 08:35

17 komentarzy:

  1. Witaj Halino mądre słowa napisałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo Malwinko i pozdrawiam Cię bardzo serdecznie, życząc Ci cudownego i pełnego słońca dnia...

      Usuń
  2. Halinko, wycisnęłaś łzę. Piękny wiersz. Teraz już inaczej spojrzę na biel róż. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiersz napisałam, kiedy byłam uciśniona ludzką nienawiścią, która nieomal mnie zabiła i dlatego taka treść tego wiersza. W takim momencie, nawet na kwiaty i na wszystko co nas otacza, spogląda a także odbiera się zupełnie wszystko inaczej. Miło mi że się Tobie podoba, dziękuję. Moc serdeczności dla Ciebie Tereniu

      Usuń
  3. Przez wiersz przemawia smutek, ale jest piękny i mądrze napisany i to w nim, podoba mi się najbardziej. No cóż, co niektórzy ludzie rzeczywiście potrafią doprowadzić człowieka nie tylko do przygnębienia, ale i do samej śmierci. Dokładnie, jak w treści wiersza ujęłaś, stąd ta w nim melancholia... Faktycznie, kiedy człowiek znajduje się w takim stanie, wszystko wygląda inaczej, nawet kwiaty. Również i ja, od dziś na nie inaczej będę spoglądać i je odbierać... Treść wiersza współgra z białymi różami, które do niego dołączyłaś. Nietuzinkowe ujęcie treści i róż, wprowadza w zadumę... Pozdrawiam! Xmena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, tak jest kiedy dzieje się to w życiu człowieka co dziać się nigdy nie powinno i na co nie mamy wpływu, a ludzie są różni i też nic nie poradzimy bo na siłę nie da się nic uczynić choćby nie wiem jak człowiek chciałby dobrze dla innych, co też nie zawsze jest pozytywnie odebrane i uznane przez otaczającą nas większość społeczeństwa, w którym żyjemy. Niestety, nastał smutny i przykry czas w którym człowiek - człowiekowi jest zazwyczaj wilkiem w owczej skórze, a mało jest Ludzi Prawych. Dlatego taka, a nie inna jest treść mojego wiersza. Miło mi bardzo, ze pomimo jego treści wiersz się Ci podoba, bardzo też dziękuje za tak pozytywny i miły pod nim komentarz. Moc serdeczności dla Ciebie Xmeno

      Usuń
  4. Wiersz ściska serce, kiedy się go czyta. Bardzo smutny, ale wyrazisty i piękny w przesłaniu. Skłania do myślenia... Róze białe, jak najbardziej stosowne do jego treści. Serdeczności Halinko! Karol

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi bardzo, że mój wiersz budzi smutne emocje ale jest to wyraz mojego wówczas stanu bycia i życia, które zostało w barbarzyński sposób stłamszone przez ludzi, którzy nie znoszą prawości i prawdy. Przykre to, ale prawdziwe czego dowodem są moje w wierszu słowa. Miło mi że mimo wszystko mój wiersz budzi odpowiednie refleksje i skłania do przemyśleń, za co Ci bardzo dziękuje. Moc serdeczności dla Ciebie Karolu

      Usuń
  5. Piękny wiersz i cudowne białe róże !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ślicznie Eluniu za każde miłe słowo a najbardziej że Jesteś :) Również bardzo serdecznie Cię pozdrawiam i życzę Ci cudownego każdego dnia tego jeszcze lata, oraz miłego i radosnego dzisiejszego dnia...

      Usuń
  6. Wzruszający wiersz, pięknie choć smutno napisany, wiele mówiący...
    Jak zwykle, odchodzę wzruszona i bardzo zadumana...
    Róże, potwierdzają autentyczność nietuzinkowej treści...
    Pozdrawiam Cię Halinko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje Janiu za odwiedziny i czytanie moich skromnych wersów, a najbardziej za pozostawiony ślad w szczerym i życzliwym słowie. Miło mi bardzo że moje amatorskie pisanie skłania do zadumy i refleksji, bo o to najbardziej mi w nim chodzi. Moc serdeczności dla Ciebie Janiu i życzę Ci radosnych chwil życia oraz pogodnego i miłego każdego dnia łącznie z dzisiejszym...

      Usuń
  7. Bardzo obrazowo ujęte. Twój wiersz rozbudza wyobraźnię. Podoba mi się Twój przekaz. Ciekawie i refleksyjnie,,,ma duszę,,,Pozdrawiam :}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Anonimowy Czytelniku i bardzo dziękuje za pozostawione miłe słowa i uznanie dla mojego amatorskiego pisania. Pozdrawiam najserdeczniej i również pozdrawiam, życząc pogodnego i miłego każdego dnia a na dziś wiele słońca i radości...

      Usuń
  8. Wspaniała refleksja, zmuszająca do myślenia nad przemijaniem. Wiersz, znakomicie napisany i podparty stosowną ilustracją. Rozbudzasz i zatrzymujesz. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Anonimowy Czytelniku za miłe słowa w komentarzu. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i życzę miłego dnia...

      Usuń
  9. Nie trzeba nic złego zrobić, aby zostać skrzywdzoną, oskarżoną, niszczoną, nawet dręczoną. Są takie chwile w życiu, że przeszłość wraca do nas jak męczący sen i nie sposób się z niego otrząsnąć. Dziwne myśli wówczas rodzą się w naszych umysłach i wyobrazni, ale to mija, a przeszłość trzeba po prostu nauczyć się " odsyłać " na właściwe miejsce i pozostawić, zamykając rozdział życia. Cień jednak zawsze jakiś pozostaje, ale często pomaga nam zbudować coś lepszego. Pozdrawiam Cię serdecznie. Pa.

    OdpowiedzUsuń

...Słowa ~ To życiodajne perły a więc spraw, by dodały Komuś w potrzebie niezbednej do Życia energi ~ Podnosząc potrzebującego na Duchu i Sercu ❤ Dokonujesz nimi życiodajnego Cudu ~ Pamiętaj też, że dobra Karma zawsze wraca do Darczyńcy tych bezcennych i nadzwyczajnych Pereł...
...Bardzo dziękuje ~ za każdą, tu pozostawiąną Perłę Twojego Istnienia...

...Codzienność ~ Poezja i proza życia...

...Codzienność ~ Poezja i proza życia...
...Każdy jej w życiu doświadcza...

...Wcześniejsze i najnowsze publikacje...